Otoky nohou, brnění a mravenčení

Otoky nohou, brnění a mravenčení

Ver  |  návštěvník  |  Jihočeský kraj
  • 2 odpovědí
Dobrý den,
již asi měsíc mě trápí mírný otok dolních končetin od stehen až po kotníky. V nohách mi brní a mravenčí a stále v nich cítím tlak. Z počátku jsme mysleli že otok vyvolala alergická reakce na lék Nimesil, který jsem užívala a lékař mi předepsal furon na odvodnění a nějaké léky proti alergii. Furon mi trochu pomáhá, ale nemíním ho brát do nekonečna a mám pocit že můj problém to neřeší. Moc prosím o radu a co se může jednat nebo s čím otoky a brnění může souviset, jsem z toho už zoufalá. Děkuju moc za každou radu.
Olma R+,s.r.o.  |  Basic member  |  České Budějovice
  • 16 odpovědí
parestezie (mravenčení, brnění)v DK budou pravděpodobně jen důsledkem otoků, proto je nutné zjistit jejich příčinu . Ta může být rozmanitá (ledviny, srdce....) a vyšetření je zejména v rukou internisty.
BcD Clinic  |  Basic member  |  Praha
  • 8 odpovědí
  • 1 Like
Otoky dolních končetin mohou mít řadu příčin. Časté jsou cévní důvody (žilní nebo lymfatická porucha). Dále záněty,zatížení srdce nebo ledvin.
Je vhodné provést podrobnější vyšetření a léčbu zacílit na prokázanou příčinu.
S pozdravem
MUDr. Věra Derflová
BcD clinic
XXXXXXXXXXXXXXXX
  • 2 odpovědí
Děkuji Vám mockrát za odpověď. Na internetu jsem se dočetla podobné informace a při návštěvě své obvodní lékařky jsem to chtěla konzultovat přímo s ní. Ta mi ale řekla, že vzhledem k mému věku ( 22 let ) můžeme problémy s ledvinami, játry či srdcem vyloučit a předepsala mi Detralex s tím že mým problémem jsou jistě hluboké žíly a že tento lék musím brát už napořád 2x denně, což mi přijde nesmysl už vzhledem k mému věku. Doktorka ani neprovedla žádné vyšetření, pouze tohle usoudila z příznaků které jsem jí vylíčila a oteklých chodidel.. Myslíte že je tento přístup v pořádku a je možné abych v tak nízkém věku trpěla hlubokými žílami? Předem děkuji za každou odpověď a radu.