Dobrý den, před třemi dny jsem prodělala artroskopii kolene pro susp. poranění vnitřního menisku. Menisky jsou víceméně v pořádku. Byl proveden shaving plicectomia a shaving lišty mediálního menisku. Bez komplikací. Nikdo mi nebyl schopen říci, zda mám zůstat doma. Klidový režim do stehů = neschopenka? Jsem učitelka AJ. Díky
Zdravím,
po artroskopii kolenního kloubu doporučujeme chůzi s odlehčením operované končetiny po dobu minimálně 3 týdnů s chůzí pomocí francouzských holí. Pracovní neschopnost je tedy naprosto individuální dle profesiogramu pracovníka. Jistě př. pro poštovního doručovatele je nutná PN, pro administrativní či manažerskou činnost PN nutná nemusí být. Je důležitá zejména motivace pacienta.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXX
Dobrý den,při úrazu na lyžích jsem si poranila meniskus a zřejmě i přední křížový vaz.Příští týden mě čeká operace.Chtěla bych se zeptat,jak dlouho trvá pracovní neschopnost?Vím,že je to idividuální,ale má práce je spíše administrativní a nemůžu si dovolit být dlouho na neshopence.Dále by mě zajímalo po jaké době bych mohla začít cvičit,samozřejmě s ohledem na koleno.Předem moc děkuji,budu vděčná za jakoukoliv odpověď!
Zdravím,
po operacimenisku doporučujeme cca 50% zátěž kolenního kloubu s použitím předlokteních (francouzských) holí. A to proto, aby se v koleni vytvořila biologcká rovnována a šetřila se kloubní chrupavka. Koleno lze ohýbat postupně týden až 14 dnů do 90 st. Pokud se netvoří v koleni nitrokloubní tekutina, lze následně postupně koleno plně zatížit. Tento postup je po ostranění menisku nebo jeho části a odstranění prasklého zkříženého vazu. Pokud je operace jiná, je postup stanoven operatérem individuálně.
prim. Moster, Revmacentrum
22.5.2012 jdu na operaci menisku.Diagnoza zní: výrazné snížení medfální štěrbiny.Pracuji jako řidič,jak dlouho mám být v pracovní neschopnosti a na 1.7. mám objednaný poznávací zájezd do Anglie ,budu schopen jej absolvovat? petr
Zdravím,